+36-70/670-1530 | info@doxit.hu                                                              Akár 1-2 munkanapos szállítás!

+36-70/670-1530 | info@doxit.hu                                                              Akár 1-2 munkanapos szállítás!

Adományozás és környezetvédelem

Nálunk ez nem csak duma! Mi ténylegesen teszünk is érte!
Ha nálunk vásárolsz, akkor TE is!



Mikor elhatározásra került, hogy kiszeretnék lépni az alkalmazotti státuszból és ki szeretném magam próbálni a vállalkozások világában sokat tanakodtam, hogy mik azok az irányok, amik plusz dimenziókat, motivációkat adhatnak egy cégnek. Nem akartam egy ezredik ugyan olyan vállalkozást összehozni és valamilyen terméket/termékeket árulni csak azért, hogy megpróbáljak meggazdagodni. Értékrendet és identitást akartam céges környezetbe integrálni.

Akik ismernek engem, tudják, hogy nincsenek extrém igényeim anyagi szempontból. Nem vágyok nagy házra, luxus kocsira, csupán annyit szeretnék keresni, hogy a családomat kényelmesen fent tudjam tartani és, hogy egy egészséges szintig tudjam fejleszteni ezt a webáruházat, hogy a későbbi alkalmazottaknak is megtudjam adni azt a bért, amivel szintén elégedettek lehetnek.

Nagyon sokáig tanakodtam, hogy milyen területen vágjak bele ebbe, de mivel az elektronikában és azon belül is a számítástechnikában már több 10 éves múltam és tapasztalatom van és személy szerint nagyon hiszek abban, hogy azok a használt számítástechnikai termékek, amiket elsősorban árulunk és amely területen szintén nagy tapasztalattal rendelkezem, kiváló minőségűek és az emberek legnagyobb többségének a legjobb választás, megállapodtam ebben. Már csak az volt a kérdés, hogy mi az, amit tudok pluszban nyújtani ezeken felül.

Ekkor egy kedves barátom felgyújtotta a fejemben a lámpát és olyan extra dimenziókat emlegetett, mint a környezetvédelem és az adományozás. Mivel ezeket normál emberként is nagyra értékelem és hozzám nagyon közel állónak gondolom, ezért elkezdtem ez irányban kutatni és annyira fellelkesedtem, hogy konkrétan az üzleti tervemnek is ez a 2 rész lett a legalapvetőbb eleme. A profit termelés nálunk csak a negyedik szempont lett így.

Ez kellőképpen motivál és fontossá teszi ezt a vállalkozást és egy vásárló is úgy tud adakozni és tenni a környezetéért, hogy közben semmi extra igénybevételt nem várnak el tőle, hiszen ezt a feladatot mi látjuk el. Valójában szerintünk minden vállalkozásnak valahogyan így kellene működnie a mai világban.

Sok olyan ötletem van még, amit kis cégként nem tudok meglépni és/vagy a jelenlegi keretek nem tesznek lehetővé, de ahogyan fejlődik az által, hogy nálunk vásárolnak, mindent megfogok tenni, hogy ezeket a terveket valóra váltsam és egy olyan példaértékű új generációs vállalkozást mutassak fel, amire mind a tulajdonos, mind az alkalmazottak, mind a vásárlók, mind az egész ország büszke lehet.
A mottónkat is eszerint határoztuk meg: 'Új értelmet adunk a vásárlásának', ami annyit jelent, hogy mind amellett, hogy egy kiváló termékhez juthatsz, amire valóban szükséged van, mi a másik oldalon hozzáadjuk a magasfokú környezetvédelmet és adakozást.

Adományozás:

Jelen keretek között egy olyan rendszert dolgoztunk ki, amivel ezt a részt gyakorlati szintre tudtuk juttatni a rendelkezésre álló technikai kereteken belül. 100.000 Ft bruttó vásárlási érték felett 1.000 Ft-ot, 200.000 Ft bruttó vásárlás esetén 2.000 Ft-ot helyezünk egy alapba. Ha az adományok értéke meghaladja a 100.000 Ft-ot facebook oldalunkon egy szavazást indítunk, ahol 3 opcióra lehet majd szavazni, hogy kinek ajánljuk fel és juttassuk el az adott összeget. Egyes eszközöknél, amik alapból meghaladják valamelyik összeghatárt az alábbi ábrákkal is találkozhattok:





Sajnos arra a jelenlegi webáruház motor nem ad lehetőséget, hogy, ha a kosárérték meghaladja ezeket a sávokat, azt kitudjuk jelezni (például, ha valaki kiegészítőkből éri el valamelyik összeghatárt), de, ha ez megtörténik, külön emailben jelezzük, hogy a megfelelő összeg az adott alapba került.
A későbbiekben az átláthatóság miatt szeretnénk egy valós idejű visszajelző sávot is kialakítani, hogy a vásárló lássa, hogy hogyan alakul az adományozás. 



Környezetvédelem:

Ma már megkerülhetetlen téma és nem is akarom ezt megkerülni. Sőt, beleállok teljes mellszélességgel.

Nem vagyok szélsőséges aktivista, de azt látom, hogy a cégek és sokszor a politika, ügyes kommunikációval a felelősséget áttolja a fogyasztókra és valós tevékenységeket nem végeznek jelentős mértékben. Olyan programokat futtatnak, amikből profitjuk származik és csupán marketing és reklám célokra használják fel, amíg azt a saját érdekükre, profitjukra tudják fordítani vagy semmit nem érő programokat hoznak létre, mert ma már kötelező valamilyen környezetvédelmi programot futtatni, csak hogy ezek valós, minden tartalmat és gyakorlati megvalósítást nélkülöző programok. Sok esetben csak egy semmit nem érő reklámszöveg halmaz.
Mind eközben feléljük a bolygót, annyi hulladékot termelünk, hogy lassan betemet minket. Fontosnak érezem, hogy egy olyan világot hagyjunk magunk után, ami a következő generációknak is élhető marad. Egy olyan világot, ahol az ember és a természet megfelelő egyen súlyban van. Hiszek benne, hogy ez nem utópia és sokszor valóban nem sokon múlik és, hogy ez elsősorban a vállalkozások, cégek és a politika felelőssége. 

Bízok benne, hogy egy olyan vásárló réteget tudok össze kovácsolni, akiknek ez szintén fontos alapelv.

A használt számítástechnikai eszközök értékesítése és vásárlása, már önmagában beteljesíti ennek a víziónak egy részét. Amellett, hogy az adott összegért 100%, hogy jobb minőségű, műszaki tartalmú eszközhöz jutsz, mintha egy ugyan olyan árú új terméket vásárolnál, egy, már legyártott termék újra hasznosításra kerül.

De természetesen nem csak ennyiről van szó a doxitnál.

Az általam használt csomagoló anyagok mindegyike újrahasznosított és/vagy újrahasznosítható, lebomló, megújuló anyag, amit sok körül járással választottam ki. Teljesen száműzöm a műanyagokat. Ha ilyet találsz a csomagolásban, azt vagy nem mi csomagoltuk (mondjuk gyári csomagolás) vagy olyan csomagoló anyag, amit mi is kaptunk valamilyen szállítás esetében és kidobás helyett újrahasznosítjuk. Ha ilyennel találkozol és lehetőséged van rá, kérjem te is használd fel újra kidobás helyett! Például egy műanyag zacskó elrakva később még jól jöhet és nem foglal sok helyet!
Dobozolásra kizárólag sima natúr karton dobozt, lezárására szintén natúr papírból készült, kaucsuk ragasztó réteggel ellátott szalagot használok. A dobozok lezárásához használt matrica is natúr papír és a térkitöltő anyag is 100% kukoricakeményítőből készült, freonmentes, komposztálható anyag, amely nedvesség hatására teljesen elbomlik. Emellett natúr hullámkartonnal és papírlemezzel is találkozhatsz.
Hogy miért jobba a papír a műanyagnál, azt a blogban kifejtjük bővebben.
De, tovább mentem. Még a bélyegzőnk is újrahasznosított műanyagból készült, a névjegykártya és a laptopokhoz, számítógépekhez, monitorokhoz küldött reklám anyagok is natúr papírból készültek, a számlákat pedig újrahasznosított papírra nyomtatom.
A papír termékek, amiket használok minősített, felelős gazdaság minősítéssel ellátott gyártóktól kerülnek hozzám. Magyarán, ami fát kivágnak a gyártáshoz, azt egy külön erre a célra telepített gazdaságból teszik és minden esetben újra telepítik nagyobb mennyiségben, mint, amilyen mértékben az írtást végezték. Nem használnak klór tartalmú vegyületeket, freont, egyéb káros vegyületeket.

Viszont nem szeretnék itt megállni. Ez szintén olyan terület, ahol nagyon sokat lehet még fejlődni és tele is vagyok ötletekkel és tervekkel, hogy hogyan tudnám ezt megtenni. Növekedésünkkel az adományozás mellett, erre is kiemelt hangsúlyt kívánok fordítani.

Remélem a fent felvázolt írás meggyő téged, hogy milyen lelkiismeretes és szerintünk nagyon fontos értékeket képviselünk és te is úgy gondolod, hogy ezek sokkal fontosabbak, mint a profit. 
Ha a doxit.hu-nál vásárolsz garantálom, hogy jó helyre kerül a pénzed.

Köszönöm a bizalmad!
Ha bármi kérdésed, javaslatod van ezekkel kapcsolatban, keress az elérhetőségeink egyikén.

A fentiekkel kapcsolatban (is) folyamatosan publikálok a blogban és a facebook oldalon, youtube csatornán.