A szavatosságon túl…
Kevesen tudják, de használt termék vásárlása esetén, akár magánszemélytől, akár cégtől jutottunk hozzá, nincs jótállási (köznyelvben garanciális) kötelezettsége az értékesítőnek. Az ilyen jellegű termékek vásárlása esetén csupán a szavatossági-kellék szavatossági igényeinket tudjuk érvényesíteni, mely egy jóval korlátozottabb fogyasztóvédelmi ’csomag’.
Mi azonban pontosan tudjuk, hogy az általunk forgalmazott használt termékek (laptopok, asztali számítógépek, monitorok) teljesítik mind azt, amit állítunk róluk. Ezért az általunk forgalmazott használt számítástechnikai termékekre vállalt önként jótállás hasonló jogokat garantál a számodra, mint az új forgalomba helyezésű termékeknél megszokott feltételek. Ezekről bővebben a vonatkozó Általános szerződési feltételekben tájékozódhatsz.
Alap esetben komplett asztali számítógépekre, laptopokra, monitorokra 12 hónap időtartamú, de egyes termékeknél találkozhatsz 24 hónapos jótállással is. Alkatrészekre, komponensekre 3 hónap időtartamban, mely az adott termék meghirdetésénél lehet több is.
Ezzel szeretnénk biztosítani a vásárlóinkat, hogy biztosan egy jó terméket vásárolnak és azt egy megbízható helyen teszik.
Az átláthatóság kedvéért -és azért, ha nincs kedved az ÁSZF-ünk tanulmányozására- ide is leírjuk mely esetben valószínűtlen a jótállás érvényesítése, de nem kell megijedni, mert ezekben az esetekben is igyekszünk ügyfeleinknek segítő jobbot nyújtani, tehát ezen esetekben sem hagyunk magadra:
Kevesen tudják, de mondjuk egy új laptop vásárlása esetén is sok esetben magára az akkumulátor csomagra nem vonatkozik az általános jótállás vagy csak igen korlátozott ideig élhetünk ezzel a jogunkkal (mondjuk 3 vagy 6 hónapig). A legtöbb esetben erre új készülék esetén is csak szavatossági/kellékszavatossági jogaink vannak.
Sajnos, bár az akkumulátor technológia sokat fejlődött az elmúlt években/évtizedekben, a hiba lehetőség sokkal nagyobb, mint más komponensek esetében, ráadásul a legtöbb esetben nagyon nehéz kiszűrni azt, hogy az gyártási vagy forgalmazói hibából keletkezett (például helytelen tárolás és kezelés) vagy azt a felhasználó használta, tárolta, kezelte nem rendeltetésszerűen.
Az általunk forgalmazott akkumulátorral rendelkező használt készülékek (például laptopok) sokkal jobb minőségű akkumulátorokkal készülnek, mint az átlag felhasználásra szánt új készülékek (de ez elmondható gyakorlatilag minden porcikájára). Így szerencsére soha nem érkezett hozzánk panasz azzal kapcsolatban, hogy a jó akkumulátorral értékesített használt készülékeink ezen alkatrésze meghibásodott volna vagy nem teljesítette volna azt, amit állítottunk róla.
Ennek ellenére, ha neked még is ilyen panaszod lenne nyugodtan vedd fel velünk a kapcsolatot és minden követ megmozgatunk, hogy vagy nagyon olcsón javíttassuk vagy kicseréljük számodra az akkumulátort, mert pontosan tudjuk, hogy az ember elsősorban azért vesz akkumulátoros eszközt, hogy azt arról használja, ha az éppen szükséges a számára. Kivéve persze akkor, ha eleve olyan akkumulátoros eszközt vásárol, ahol eleve nagyon alacsony vagy nem működő akkumáltoros terméket vett. De, ha a későbbiekben erre a szolgáltatására az eszköznek mégis szüksége lenne segítünk a megoldásban, hiszen erre a későbbiekben is keletkezhet igény!
Ezzel összefüggésben kérlek olvasd el a lenti ajánlásainkat az akkumulátor használatával kapcsolatban, hogy biztosan hosszútávon használható akkumulátorod legyen.
Fontos! Ha olyan akkumulátoros készüléket veszel, ahol nagyon alacsony akku üzemidőt adunk meg vagy jelezzük, hogy ez a komponens eleve nem üzemel a készülékben, esetleg nincs is benne, akkor vedd figyelembe, hogy ez az eszköz az adott formában már nem alkalmas, vagy csak nagyon korlátozottan akkumulátoros üzemeltetésre. Különösen, ha nagyon alacsony üzem idejű akkumulátor értéket adunk meg, azt szinte lehet úgy is tekinteni, hogy az akkumulátor rossz/hibás, akár az is lehet, hogy a kiérkezés pillanatában már nem üzemel. De, ez a különbözet a termék árában is jelentkezni fog. Így a termék, ha még akkumulátort is kell felújítani vagy vásárolni hozzá, még mindig egy remek árú eszköz lesz. Ha pedig eleve nincs igazán szükséged az akkumulátoros üzemeltetésre, jelentősen olcsóbban juthatsz egy jó minőségű termékhez. Tehát ez egy lehetőség, amit a saját igényeid szerint kell el döntened. Nagyon sokan például laptopot csupán a kis hely igény, az alacsony fogyasztás és /vagy a kompakt, minden egyben mivolta miatt vesznek, de alapvetően folyamatos elektromos hálózathoz csatlakoztatva használnak.
Ahogyan autók esetében, úgy itt is érvényes, hogy vannak egyes forgó -kopó alkatrészek, melyek hibáinak, állapotának megállapítása, ha csak az nem egyértelmű, mondjuk hanggal vagy vibrációval párosul, előre nem megjósolhatók. Szerencsére ilyen komponens egy számítógép esetében igen kevés van és nem is szokott velük gond lenni. Ilyen lehet egyébként egy ventilátor vagy forgórészekkel ellátott merevlemez. Természetesen, ahogyan az akkumulátor esetében is, ha ilyen hibával találkozol, maximálisan számíthatsz a segítségünkre és annak ellenére, hogy a jótállás erre nem terjed ki (kivéve persze, ha az a használhatóságát lehetetlenné teszi), ha olyan jellegű hibáról van szó, amit tudunk orvosolni és nem jár alkatrész cserével, akár díjmentesen is megcsináljuk.
Fontos! Ha a hiba olyan eszközön következik be, amin adataid vannak, azért sajnos nem tudunk felelősséget vállani. Hogy milyen adatbiztonsági lépéseket tehetsz meg, arról lentebb olvashatsz.
Ha tehetjük, akkor ennek ellenére igyekszünk segíteni, hogy egy ilyen jellegű hiba esetén se érjen kár.
De, kérjük vedd figyelembe azt, hogy az adataid biztonságáért csak te tudsz tenni. Nekünk arra ráhatásunk nincs.
- Megjelenéssel, kinézettel kapcsolatos kifogások:
Használt termékek esetén természetes, hogy a használat következménye alapján keletkeznek rajta használati nyomok. Ezek a műszaki paramétereit, illetve használhatóságát a készüléknek nem befolyásolják. Ahogyan látod a termékeknél feltüntetünk egy 5 pontos értékelést (panda fejek), ami támpontot ad azzal kapcsolatban, hogy az adott készülék milyen külső állapotban van, de még a legmagasabb pontszámot kapott eszközöknél is lehet számítani arra, hogy némi használati nyom lesz rajta. Az értékelésről, besorolásról a honlap alján tudsz tájékozódni.
Itt is elmondható, mint feljebb az akkumulátornál. Az egyén saját döntési köre, hogy mennyire zavarják az ilyen jellegű dolgok és ennek megfelelően választhat drágább vagy olcsóbb készüléket, hiszen a minél jobb állapot az árában is jelentkezik az eszköznek. Valakit például egy laptop esetében a törött fed lap vagy fenék lemez sem zavar, ha cserébe nagyon olcsón jut az eszközhöz, valakit viszont már egy apró karc is az őrületbe tud kergetni, ezért inkább hajlandó magasabb összeget áldozni ugyan azért a specifikációjú termékért és persze ezen két szélsőség között a skála végtelen lehet, hogy ki milyen esztétikai hibákkal képes vagy nem képes együtt élni.
A kijelző folt és pixel hiba is esztétikai hibának minősül, amíg az mondjuk a kijelző működését, olvashatóságát nem befolyásolja.
Összefoglalva a használt termékekre vonatkozó önként vállalt jótállásunkat alapvetően műszaki -funkcionális esetekben lehet igénybe venni. Ettől függetlenül a szavatossági -kellékszavatossági igényeid ugyan úgy érvényesek maradnak.
Miért nem kell ezektől még sem félni? A jogszabályok 14 napos indoklás nélkül elállást biztosítanak a számodra, mi pedig ezt megfejelve, 30 napra terjesztjük ki a számodra, de ennek részleteit lentebb találod meg, illetve a hatályos ÁSZF-ünkben is részletesen rögzítjük. Szóval, ha a megrendelt termék még is olyan esztétikai hibával rendelkezik, ami neked nem élhető, akkor van mozgástered, hogy ne kelljen ezzel együtt élned.
- Utólagos módosítások, harmadik fél által végzett szervizelés, bővítés
Ez a pont nem azt jelenti, hogy a vásárolt eszközödet, mondjuk egy laptopot vagy asztali számítógépet (PC) ne bővíthetnél például memóriával, merevlemezzel, SSD-vel vagy bármi egyébbel. Csupán annyit jelent, hogy ha a probléma ennek következtében keletkezik az a vásárló vagy a módosítást végrehajtó felelőssége.
A jótállás alól kizáró tényező lehet az is, ha mondjuk egy laptopot nem a gyári vagy azzal megegyező minőségű töltővel használsz, hanem mondjuk egy népszerű távolkeleti áruházból rendelt meglepően olcsó alternatívával, emiatt mondjuk zárlatot kap az eszköz.
Ugyan így nem tudunk felelősséget vállalni más szerviz által elvégzett javításokra módosításokra sem.
Kérünk téged, ha bármi gondod van első körben hozzánk fordulj segítségért, feltéve, hogy szeretnél még a későbbiekben élni a jótállási jogoddal és azt nem akarod elveszíteni.
Elállás lehetősége
Szinte ma már mindenki tisztában van vele, hogy internetes vásárlás esetén a vásárlót megilleti az indoklás nélküli elállás lehetősége melyet a jogszabályok 14 napban rögzítenek. (naptári nap, nem munkanap!) Erre nyilvánvaló okokból van szükség, hiszen webáruházban rendelt terméket nem lehet megfogdosni, megnézni, megszagolni, fel és ki próbálni. Vannak persze kivételek melyeket az ÁSZF-ünkben is és a vonatkozó jogszabályokban is el lehet olvasni (például olyan egyedi termék, amit a vásárló kifejezett kérésére gyártottak le, hoztak létre).
Itt fontos megjegyezni, hogy az elállás intézményét nem lehet egy fajta bérlésnek tekinteni. Minden olyan bizonyítható használat, ami nem teljesíti az elállás feltételeit és célját meg lehet tagadni. Ezt a jogszabályt a jogalkotó valóban arra hozta létre, hogy a terméket meg lehessen tekinteni, annak ellenére, hogy vételkor fizikailag nem tudjuk kézbe venni.
A fenti dolgok ne riasszanak el! Ezeket nem azért írtuk le, hogy felmentsük magunkat, csupán azért, hogy egy átlátható helyzetet teremtsünk. Az ÁSZF-ünket és az itt olvasható tájékoztatót nem egy fajta pajzsként kívánjuk használni, hogy mentesüljünk az ügyintézések és a neked nyújtható segítség ellenében. Hidd el, ha bármi problémád lesz az általunk forgalmazott termékekkel, mi ott leszünk és segítséget nyújtunk a számodra. A hozzánk köthető problémáddal nem maradsz magadra!
Bármi egyéb kérdésed van, amire nem találtál választ tedd fel nekünk az info@doxit.hu email címen.